Rubau, FCC, OHL, Sacyr, Copasa, Asignia,
Sando, Nexo, Aldesa…
Que
teñen en común estas empresas? Dedícanse a construír infraestruturas, son
donantes do PP e facían parte da comisión de infraestruturas do PP, comisión creada na que tamén estaba o señor Lapuerta e o
tesoureiro Bárcenas.
O PP di que non sabía que Bárcenas estaba
desviando millóns e millóns a contas de Suíza, non sabemos se o PP tamén
descoñecía que os empresarios que se
benefician dos contratos de infraestruturas, ademáis deseñaban as políticas de
infraestruturas do PP.
Todas as empresas nomeadas foron adxudicadas,
entre os anos 2001 e 2012, con contratos por valor de 12.000 millóns de euros
por gobernos do Partido Popular.
Para o negocio das construtoras hai cartos, para outros servizos non
Sempre hai cartos para as construtoras.
Entre 2008-2012
máis de 1500 millóns de euros anuais tanto nos orzamentos estatais coma da
Xunta foron destinados a
infraestruturas. Nos anos seguintes nunca
baixaron de 1000 millóns de euros anuais mentres se recortaba en servizos
esenciais para a poboación.
A Conselleira de sanidade declarou
recentemente que o sistema sanitario galego non é sostible economicamente,
tamén, en datas recentes, púxose en dúbida a sostibilidade do sistema educativo
universitario galego. Sanidade,
educación son o tipo de investimentos que non interesan ao PP.
O PP
prefire continuar co vello modelo produtivo que
interesa ás construtoras.
O PP
só saca a calculadora da sostibilidade para os servizos esenciais como poidan ser as escolas, servizos de correos ou médicos no
rural, pero esquecen todo tipo de
cálculo cando se trata de construír infraestruturas inútiles,
infraestruturas que non conectan os portos, que non teñen en conta a intermodalidade.
Cando se trata de desbaldir cartos para dar negocio a determinadas empresas, o
PP refúxiase no carácter “técnico” da lei de estradas.
Escatímase
en I+D+i, sanidade ou ensino, séguense a despilfarrar en autoestradas como se
foramos ricos.
Administración, construtoras e corrupción
Detrás de estes máis de 1000 millóns de
euros anuais que se dedican a infraestruturas está a corrupción. Corrupción que
paga e financia ao PP.
Unha nova lei chapuceira
Esta nova lei de estradas vén lavar a cara
á chapuza que representaba a anterior lei de estradas, impulsada polo inefable
Agustín Hernández, e aprobada hai só ano medio. Na presente lei, o PP incorpora
moitas das enmendas que a oposición fixera e que daquela, o partido do goberno,
desprezara.
Taxas por circular
O
máis grave desta lei é que abre a porta á introducción de taxas nas estradas hoxe gratuítas.
Nula protección ambiental, nula racionalización
A Lei de estradas non introduce ningunha novidade na racionalización do
investimento en infraestruturas, na
protección ambiental e no que ten que ver co cambio climático, no consumo
enerxético, no coidado da paisaxe
o na seguridade viaria.
Séguese apostando polo despilfarro e a irracionalidade en infraestruturas, apóstase por
darlle negocio a empresas do sector obviando
o tan cacarexado cambio de modelo produtivo.
Nulo caso ás recomendacións da Comisión Europea, dos técnicos e dos economistas. O importante, o negocio dos amigos
Ata a Comisión
Europea pasa pola esquerda ao PPdG. Segundo o Informe para a estabilidade
económica do Reino de España de finais de 2012, a Comisión Europea di:
“En España xa se abordou en gran medida o tradicional déficit de infraestruturas
de transporte. A ampla rede de
autopistas, liñas ferroviarias de alta velocidade, aeroportos, portos
resultante, tamén implica uns elevados
custes de mantemento e un alto nivel de servizo da débeda e de pagamento
dos servizos de asociacións público-privadas. Ao mesmo tempo, a rede adoece de ausencia de interconexións
interoperables con outros estados membros e
unha escasa integración entre os modos de transporte: portos e
ferrocarriles, instalacións aeroportuarias e liñas ferroviarias de alta
velocidade, plataformas multimodales, corredores ferroviarios. Por iso, é esencial a realización dunha análise
custe/beneficio transparente para cada un dos proxectos de infraestruturas. O
Reino de España deberá limitar o seu
investimento en infraestruturas aos proxectos para os que exista unha verdadeira
demanda e que sexan asequibles tendo en conta os altos custes de
oportunidade dos fondos públicos.”
Segundo o Foro económico de Galicia propón un estudo de custo/beneficio para as infraestruturas de máis de 5 millóns
de euros de orzamentos.
Tampouco esta recomendación dos economistas
se ten en conta.
Os datos de Galiza a respecto das infraestruturas viarias. Máis kms/habitante de Europa, por que continuar construíndo autoestradas?
Galiza
ten uns datos de autoestrada por km2 dos máis altos de Europa, moi próximos a Alemaña. Moitos máis kms por habitante que Alemaña e que calquera outro país de Europa.
Estamos á cabeza en investimento nunhas infraestruturas
cuxa xeración de riqueza nunca foi probado con ningún dato pero que son un
bo negocio para as empresas construtoras.
O liberalismo para os demais, para as construtoras papá Estado ao rescate. O pobo paga a ronda
O
caso da AP9.
En 1984 pasa a formar parte da Empresa Nacional de Autopistas, que é rescatada con diñeiro público cando
estaba en quebra. En 1993, cando estaba
saneada foi vendida, por un Consello de Ministros cuxo 80% de ministros
están hoxe imputados, por 1900 millóns de euros a Sacyr-Vallehermoso. Por problemas nas súas contas
Sacyr-Vallehermoso, cinco anos despois, sen gastar un euro en cemento, revende por 7900 millóns de euros ao
Citigroup.
A
xestión privada da AP9 fai que suban as peaxes e pase a ser a autoestrada máis
cara do Estado.
Agora,
sobre esta AP9, o PP anuncia 11 obras cun orzamento de 312 millóns de euros, entre as que está a ampliación de Rande; é dicir, os galegos e as galegas pagaremos estas
reforma dunha infraestrutura privada.
Ao
tempo, o PP anuncia a construcción dunha autoestrada “gratuíta” (malia que a imos pagar todos) paralela á autoestrada AP9, facendo así competencia a unha AP9
que está a perder usuarios malia que os números de previsión de usuarios son
sistemáticamente inflados polos sucesivos gobernos. En todo caso, non pasa
nada, posto que se a AP9 vai mal será rescatada con cartos públicos.
Naturalmente, esta autoestrada tamén
fará competencia ao eixo atlántico de tren.
2 de agosto, Pleno do Parlamento de
Galiza, debate sobre a nova Lei de estradas de Galiza.
No hay comentarios:
Publicar un comentario